Deuteronomio 28:33

33 Un popolo che tu non avrai conosciuto mangerà il frutto della tua terra, e tutta la tua fatica; e del continuo non sarai se non oppressato e conquassato.

Deuteronomio 28:33 Meaning and Commentary

Deuteronomy 28:33

The fruit of thy land, and all thy labour, shall a nation
which thou knowest not eat up
The same was prophesied of by Jeremiah, concerning the Babylonish captivity, and was fulfilled in it, ( Jeremiah 5:17 ) ; and has been also verified in the frequent pillage and spoil of this people, in their present state; for though they have no land to till, from whence to gather fruit, yet they are employed in manufactures and merchandise, the fruit and benefit of which they have been frequently stripped of:

and thou shall be only oppressed and crushed always;
this seems best to agree with their present case; for in their former captivities they were not always oppressed and crushed, but had respite and deliverance; (See Gill on Deuteronomy 28:29).

Deuteronomio 28:33 In-Context

31 Il tuo bue sarà ammazzato nel tuo cospetto, e tu non ne mangerai; il tuo asino sarà rapito d’innanzi a te, e non ti sarà renduto; le tue pecore saranno date a’ tuoi nemici, e non vi sarà alcuno che te le riscuota.
32 I tuoi figliuoli e le tue figliuole saranno date ad un popolo straniere; e gli occhi tuoi lo vedranno, e verranno meno del continuo dietro a loro, e non avrai alcuna forza nelle mani.
33 Un popolo che tu non avrai conosciuto mangerà il frutto della tua terra, e tutta la tua fatica; e del continuo non sarai se non oppressato e conquassato.
34 E tu diventerai forsennato per le cose che vedrai con gli occhi.
35 Il Signore ti percoterà d’ulcera maligna in su le ginocchia, e in su le coscie, onde tu non potrai guarire; anzi dalla pianta del piè fino alla sommità della testa.
The Giovanni Diodati Bible is in the public domain.