Esodo 29:42

42 Sia questo un olocausto continuo, per le vostre generazioni, e facciasi all’entrata del Tabernacolo della convenenza, davanti al Signore, dove io mi ritroverò con voi, per parlar quivi a te.

Esodo 29:42 Meaning and Commentary

Exodus 29:42

This shall be a continual burnt offering throughout your
generations
To be offered up morning and evening in every age, as long as the Mosaic economy lasted, till he came, who put an end to it by offering up himself, the antitype of it:

at the door of the tabernacle of the congregation before the Lord;
that is, upon the altar of burnt offering which stood there, see ( Exodus 40:29 ) :

where I will meet you to speak there unto thee;
to accept of their sacrifices, give further directions of what was to be done, and answers to inquiries made of him in matters of moment and difficulty. Jarchi observes, that some of their Rabbins conclude from hence, that the holy blessed God spoke with Moses from off the altar of brass, after the tabernacle was set up; but others say from off the mercy seat, as in ( Exodus 25:22 ) .

Esodo 29:42 In-Context

40 Con la decima parte di un’efa di fior di farina, stemperata con la quarta parte di un hin d’olio vergine, e un’offerta da spandere, di una quarta parte di un hin di vino, per l’uno degli agnelli.
41 E sacrifica l’altro agnello fra i due vespri, facendo con esso la medesima offerta e spargimento, come con quel della mattina; per soave odore, per offerta fatta per fuoco al Signore.
42 Sia questo un olocausto continuo, per le vostre generazioni, e facciasi all’entrata del Tabernacolo della convenenza, davanti al Signore, dove io mi ritroverò con voi, per parlar quivi a te.
43 Io adunque mi ritroverò quivi co’ figliuoli d’Israele, e Israele sarà santificato per la mia gloria.
44 Io santificherò ancora il Tabernacolo della convenenza, e l’Altare; santificherò parimente Aaronne e i suoi figliuoli, acciocchè mi esercitino il sacerdozio.
The Giovanni Diodati Bible is in the public domain.