Giosué 19:48

48 Questa fu l’eredità della tribù de’ figliuoli di Dan, secondo le lor nazioni, cioè: queste città, con le lor villate.

Giosué 19:48 Meaning and Commentary

Joshua 19:48

This [is] the inheritance of the tribe of the children of
Dan
Before described by its cities, which were in it. This tribe was bounded by Ephraim on the north, by Judah on the east, by Simeon on the south, and by the Mediterranean sea on the west. Josephus F8 says, the Danites enjoyed the vale which lies to the setting sun, bounded by Azotus and Doris, and all Jamnia and Getta, from Accaron (or Ekron) to the mountain from whence the tribe of Judah begins:

according to their families;
which inheritance was distributed according to the number of their families:

their cities with their villages;
before named.


FOOTNOTES:

F8 Antiqu. l. 5. c. 1. sect. 22.

Giosué 19:48 In-Context

46 e Meiarcon, e Raccon, con la contrada che è dirimpetto a Iafo.
47 Ora, a’ figliuoli di Dan scaddero i confini troppo piccoli per loro; e però salirono, e combatterono Lesem, e la presero, e la misero a fil di spada, e la possedettero, e abitarono in essa, e le posero nome Dan, del nome di Dan, lor padre.
48 Questa fu l’eredità della tribù de’ figliuoli di Dan, secondo le lor nazioni, cioè: queste città, con le lor villate.
49 ORA, dopo che i figliuoli d’Israele ebber finito di prender la possessione del paese, secondo i suoi confini, diedero eredità a Giosuè, figliuolo di Nun, per mezzo loro.
50 Secondo il comandamento del Signore, gli diedero la città ch’egli chiese, cioè: Timnat-sera, nel monte di Efraim; ed egli riedificò la città, e abitò in essa.
The Giovanni Diodati Bible is in the public domain.