Isaia 34:9

9 E i torrenti di quella saranno convertiti in pece, e la sua polvere in zolfo, e la sua terra sarà cangiata in pece ardente.

Isaia 34:9 Meaning and Commentary

Isaiah 34:9

And the streams thereof shall be turned into pitch
The Septuagint render it, "the valleys"; the word signifying both rivers and valleys, most render it rivers or streams. The Targum is express,

``the rivers of Rome shall be turned into pitch;''

by which may be meant the maritime places belonging to the Romish jurisdiction, the same on which the third vial will be poured, by which the rivers and fountains of waters will become blood; and which refers to this very time, when blood shall be given to the whore of Rome to drink, ( Revelation 16:4-6 ) . The allusion, in this and some following clauses, is to the destruction of Sodom and Gomorrah; see ( Jeremiah 49:17 Jeremiah 49:18 ) :

and the dust thereof into brimstone;
and so easily take fire:

and the land thereof shall become burning pitch:
plainly pointing to the destruction of Rome by fire, ( Revelation 17:16 ) ( 18:8 ) .

Isaia 34:9 In-Context

7 E i liocorni andranno a basso con loro, ed i giovenchi, insieme co’ tori; e il lor paese sarà inebbriato di sangue, e la lor polvere sarà ingrassata di grasso.
8 Perciocchè vi è un giorno di vendetta appo il Signore, un anno di retribuzioni, per mantener la casa di Sion.
9 E i torrenti di quella saranno convertiti in pece, e la sua polvere in zolfo, e la sua terra sarà cangiata in pece ardente.
10 Non sarà giammai spenta, nè giorno, nè notte; il suo fumo salirà in perpetuo; sarà desolata per ogni età: non vi sarà niuno che passi per essa in alcun secolo.
11 E il pellicano e la civetta la possederanno; e la nottola, e il corvo; e il Signore stenderà sopra essa il regolo della desolazione, e il livello del disertamento.
The Giovanni Diodati Bible is in the public domain.