Esodo 1:17

17 Ma le levatrici temettero Iddio, e non fecero quello che il re d’Egitto aveva ordinato loro; lasciarono vivere i maschi.

Esodo 1:17 Meaning and Commentary

Exodus 1:17

But the midwives feared God
And therefore durst not take away the life of an human creature, which was contrary to the express law of God, ( Genesis 9:6 ) :

and did not as the king of Egypt commanded them;
knowing it was right to obey God rather than man, though ever so great, or in so exalted a station:

but saved the men children alive;
did not use any violence with them, by stifling them in the birth. The scheme was so barbarous and shocking, especially to the tender sex, to whom it was proposed, and so devoid of humanity, that one would think it should never enter into the heart of man.

Esodo 1:17 In-Context

15 Il re d’Egitto parlò anche alle levatrici degli Ebrei, delle quali l’una si chiamava Scifra e l’altra Pua. E disse:
16 "Quando assisterete le donne ebree al tempo del parto, e le vedrete sulla seggiola, se è un maschio, uccidetelo; ma se è una femmina, lasciatela vivere".
17 Ma le levatrici temettero Iddio, e non fecero quello che il re d’Egitto aveva ordinato loro; lasciarono vivere i maschi.
18 Allora il re d’Egitto chiamò le levatrici, e disse loro: "Perché avete fatto questo, e avete lasciato vivere i maschi?"
19 E le levatrici risposero a Faraone: "Egli è che le donne ebree non sono come le egiziane; sono vigorose, e, prima che la levatrice arrivi da loro, hanno partorito".
The Riveduta Bible is in the public domain.