Levitico 18:24

24 Non vi contaminate con alcuna di queste cose; poiché con tutte queste cose si son contaminate le nazioni ch’io sto per cacciare dinanzi a voi.

Levitico 18:24 Meaning and Commentary

Leviticus 18:24

Defile not ye yourselves in any of these things
In incestuous copulations and marriages, in adultery, corporeal and spiritual, and bestiality: for in all these the nations are defiled which I cast out before you;
that is, the seven nations of the land of Canaan, which God was about to eject out of their land to make room for the Israelites, and that on account of the above shocking vices which abounded among them; so that in some sense the land they dwelt upon was defiled by them, and called for vengeance on them, as even loathing its inhabitants, as afterwards suggested.

Levitico 18:24 In-Context

22 Non avrai con un uomo relazioni carnali come si hanno con una donna: è cosa abominevole.
23 Non t’accoppierai con alcuna bestia per contaminarti con essa; e la donna non si prostituirà ad una bestia: è una mostruosità.
24 Non vi contaminate con alcuna di queste cose; poiché con tutte queste cose si son contaminate le nazioni ch’io sto per cacciare dinanzi a voi.
25 Il paese n’è stato contaminato; ond’io punirò la sua iniquità; il paese vomiterà i suoi abitanti.
26 Voi dunque osserverete le mie leggi e le mie prescrizioni, e non commetterete alcuna di queste cose abominevoli: né colui ch’è nativo dei paese, né il forestiere che soggiorna fra voi.
The Riveduta Bible is in the public domain.