1 Corinzi 6:15

15 Non sapete voi che i vostri corpi son membra di Cristo? torrò io adunque le membra di Cristo, e faronne membra d’una meretrice? Così non sia.

1 Corinzi 6:15 Meaning and Commentary

1 Corinthians 6:15

Know ye not that your bodies are the members, of Christ,
&c.] The whole persons of God's elect were chosen in Christ, and given to him, and made one with him, their bodies as well as their souls; and both are redeemed by him, and, in union with him, are members of his body, of his flesh, and of his bones:

shall I then take the members of Christ, and make them the members
of an harlot? God forbid.
Signifying, that it is a most absurd, indecent, abominable, and detestable thing, that the bodies of the saints, which are the members of Christ, should be joined in carnal copulation with an harlot.

1 Corinzi 6:15 In-Context

13 Le vivande son per il ventre, ed il ventre per le vivande; e Iddio distruggerà e quello, e queste; ma il corpo non è per la fornicazione, anzi per lo Signore, e il Signore per lo corpo.
14 Or Iddio, come egli ha risuscitato il Signore, così ancora risusciterà noi, per la sua potenza.
15 Non sapete voi che i vostri corpi son membra di Cristo? torrò io adunque le membra di Cristo, e faronne membra d’una meretrice? Così non sia.
16 Non sapete voi che chi si congiunge con una meretrice è uno stesso corpo con essa? perciocchè i due, dice il Signore, diverranno una stessa carne.
17 Ma chi è congiunto col Signore è uno stesso spirito con lui.
The Giovanni Diodati Bible is in the public domain.