Amos 3:11

11 Perciò, così ha detto il Signore Iddio: Ecco il nemico; egli è d’intorno al paese, e trarrà giù da te la tua forza, e i tuoi palazzi saranno predati.

Amos 3:11 Meaning and Commentary

Amos 3:11

Therefore thus saith the Lord God
Because of these tumults and riots, oppression and injustice, violence and robbery: an adversary there [shall be] even round about the land:
not Tyre, as Theodoret renders the word; but the king of Assyria, who invaded the land of Israel in the days of Hoshea, took Samaria, and carried Israel captive, and placed them in foreign countries, ( 2 Kings 17:6 ) ; and he shall bring down thy strength from thee;
take away their riches, demolish their fortresses, and strip them of everything in which they put their confidence: and thy palaces shall be spoiled;
plundered of the treasures laid up in them, and pulled down to the ground; and a just retaliation this for their being the repositories of ill gotten substance and wealth.

Amos 3:11 In-Context

9 Bandite sopra i palazzi di Asdod, e sopra i castelli del paese di Egitto, e dite: Radunatevi sopra i monti di Samaria, e vedete i gran disordini che sono in mezzo di essa; e gli oppressati che son dentro di essa.
10 Essi non sanno operar dirittamente, dice il Signore; essi, che fanno tesoro di violenza, e di rapina nei lor palazzi.
11 Perciò, così ha detto il Signore Iddio: Ecco il nemico; egli è d’intorno al paese, e trarrà giù da te la tua forza, e i tuoi palazzi saranno predati.
12 Così ha detto il Signore: Come il pastore riscuote dalla bocca del leone due garetti, od un pezzo d’orecchio, così scamperanno i figliuoli d’Israele, che abitano in Samaria, in un canto di letto, o nelle cortine di una lettiera.
13 Ascoltate, e protestate contro alla casa di Giacobbe, dice il Signore Iddio, l’Iddio degli eserciti:
The Giovanni Diodati Bible is in the public domain.