Genesi 9:11

11 Io fermo il mio patto con voi, che ogni carne non sarà più distrutta per le acque del diluvio, e che non vi sarà più diluvio, per guastar la terra.

Genesi 9:11 Meaning and Commentary

Genesis 9:11

And I will establish my covenant with you
This is repeated to denote the certainty of it, as well as to lead on to the particulars of it: neither shall all flesh be cut off any more by the waters of a
flood;
neither man nor beast, at least not all of them, and especially by water: neither shall there be any more a flood to destroy the earth;
not a general deluge, otherwise notwithstanding this promise there might be, as there have been, particular inundations, which have overflowed particular countries and places, but not the whole earth; and this hinders not but that the whole earth may be destroyed by fire, as it will be at the last day, only not by water any more; and this is the sum and substance of the covenant with Noah, his sons, and all the creatures that have been, or shall be.

Genesi 9:11 In-Context

9 E quant’è a me, ecco, io fermo il mio patto con voi, e con la vostra progenie dopo voi;
10 e con ogni animal vivente ch’è con voi, così degli uccelli, come degli animali domestici, e di tutte le fiere della terra, con voi; così con quelle che sono uscite fuor dell’Arca, come con ogni altra bestia della terra.
11 Io fermo il mio patto con voi, che ogni carne non sarà più distrutta per le acque del diluvio, e che non vi sarà più diluvio, per guastar la terra.
12 Oltre a ciò, Iddio disse: Questo sarà il segno del patto che io fo fra me e voi e tutti gli animali viventi, che son con voi, in perpetuo per ogni generazione.
13 Io ho messo il mio Arco nella nuvola; ed esso sarà per segno del patto fra me e la terra.
The Giovanni Diodati Bible is in the public domain.