Levitico 14:15

15 Poi prenda il sacerdote dell’olio di quel log, e versine sopra la palma della sua man sinistra.

Levitico 14:15 Meaning and Commentary

Leviticus 14:15

And the priest shall take [some] of the log of oil
With his right hand, as the Targum of Jonathan adds: and pour [it] into the palm of his own left hand:
but in the original text it is, "pour it into the palm of the priest's left hand": and it is a question, whether he or another priest is meant; according to Aben Ezra, the oil was to be poured into the hand of the priest that was cleansing the leper, and which, he thinks, is plain from what follows; but Gersom thinks it is better to understand it of another priest, since it is not said into his own hand, but into the hand of the priest; and the Misnah F21 is clear for it, he (the priest) takes of the log of oil and pours it into the palm of his fellow (priest), but if he pours it into his own palm it is sufficient.


FOOTNOTES:

F21 Ib. sect. 10. so Maimon. Mechosre Capharah, ut supra, (c. 4. sect. 2.) & Bartenora, in Misn. Negaim, ib.

Levitico 14:15 In-Context

13 Poi scanni l’agnello nel luogo dove si scannano i sacrificii per lo peccato, e gli olocausti, in luogo santo; perciocchè, come il sacrificio per lo peccato appartiene al sacerdote, così ancora gli appartiene il sacrificio per la colpa; è cosa santissima.
14 E prenda il sacerdote del sangue del sacrificio per la colpa, e mettalo in sul tenerume dell’orecchia destra di colui che si purificherà, e in sul dito grosso della sua man destra, e in sul dito grosso del suo piè destro.
15 Poi prenda il sacerdote dell’olio di quel log, e versine sopra la palma della sua man sinistra.
16 E intinga il dito della sua man destra, in quell’olio che sarà sopra la palma della sua man sinistra; e col dito spruzzi di quell’olio sette volte nel cospetto del Signore.
17 E del rimanente dell’olio, ch’egli avrà in su la palma della mano, mettane in sul tenerume dell’orechhia destra di colui che si purificherà; e in sul dito grosso della sua man destra e in sul dito grosso del suo piè destro, sopra il sangue del sacrificio per la colpa.
The Giovanni Diodati Bible is in the public domain.