Levitico 14:19

19 Poi offerisca il sacerdote il sacrificio per lo peccato; e faccia il purgamento per colui che si purificherà della sua immondizia; e poi appresso scanni l’olocausto.

Levitico 14:19 Meaning and Commentary

Leviticus 14:19

And the priest shall offer the sin offering
This was the ewe lamb, according to the rite of every sin offering, as Aben Ezra says; and was typical of Christ, as all such offerings were, who was made sin and a sin offering for his people: and make an atonement for him that was to be cleansed from his
uncleanness;
for it seems the atonement was not perfected by the trespass offering and all the preceding rites; but a sin offering was necessary both on account of moral uncleanness, the cause of the leprosy, and of ceremonial uncleanness by it: and afterward he shall kill the burnt offering;
the other he lamb; the burnt offering for the most part following the sin or trespass offering as a gift by way of thankfulness, atonement being made for sin by the other offerings; which also was typical of Christ, as all burnt offerings were.

Levitico 14:19 In-Context

17 E del rimanente dell’olio, ch’egli avrà in su la palma della mano, mettane in sul tenerume dell’orechhia destra di colui che si purificherà; e in sul dito grosso della sua man destra e in sul dito grosso del suo piè destro, sopra il sangue del sacrificio per la colpa.
18 E metta il sacerdote il rimasto dell’olio, ch’egli avrà in mano, in sul capo di colui che si purificherà. E così faccia il sacerdote il purgamento per lui, davanti al Signore.
19 Poi offerisca il sacerdote il sacrificio per lo peccato; e faccia il purgamento per colui che si purificherà della sua immondizia; e poi appresso scanni l’olocausto.
20 E offerisca l’olocausto, insieme con l’offerta di panatica, sopra l’Altare. Così faccia il sacerdote purgamento per colui, ed egli sarà netto.
21 Ma, se colui è povero, e non può fornire quelle cose, prenda un agnello per sacrificio per la colpa, per essere offerto in offerta dimenata, per far purgamento per lui; e un decimo di fior di farina intrisa con olio, per offerta di panatica, e un log d’olio;
The Giovanni Diodati Bible is in the public domain.