1 Giovanni 4:16

16 E noi abbiam conosciuto l’amore che Dio ha per noi, e vi abbiam creduto. Dio è amore; e chi dimora nell’amore dimora in Dio, e Dio dimora in lui.

Images for 1 Giovanni 4:16

1 Giovanni 4:16 Meaning and Commentary

1 John 4:16

And we have known and believed
Or have a full assurance and knowledge of, and faith in,

the love that God hath to us;
shown as in many instances, so more especially in sending his Son to be the propitiation for our sins, to be the Saviour of us, and that we might live through him.

God is love; (See Gill on 1 John 4:8):

and he that dwelleth in love;
who dwells by faith upon the love of God as displayed in Christ, and abides in the exercise of love to God and to the saints:

dwelleth in God, and God in him; (See Gill on 1 John 4:13); the last clause, "and God in him", is left out in the Syriac version.

1 Giovanni 4:16 In-Context

14 E noi abbiamo veduto e testimoniamo che il Padre ha mandato il Figliuolo per essere il Salvatore del mondo.
15 Chi confessa che Gesù è il Figliuol di Dio, Iddio dimora in lui, ed egli in Dio.
16 E noi abbiam conosciuto l’amore che Dio ha per noi, e vi abbiam creduto. Dio è amore; e chi dimora nell’amore dimora in Dio, e Dio dimora in lui.
17 In questo l’amore è reso perfetto in noi, affinché abbiamo confidanza nel giorno del giudizio: che quale Egli è, tali siamo anche noi in questo mondo.
18 Nell’amore non c’è paura; anzi, l’amor perfetto caccia via la paura; perché la paura implica apprensione di castigo; e chi ha paura non è perfetto nell’amore.
The Riveduta Bible is in the public domain.