Ezechiele 44:25

25 Il sacerdote non entrerà dov’è un morto, per non rendersi impuro, non si potrà rendere impuro che per un padre, per una madre, per un figliuolo, per una figliuola, per un fratello o una sorella non maritata.

Ezechiele 44:25 Meaning and Commentary

Ezekiel 44:25

And they shall come at no dead person to defile themselves,
&c.] Shall not come into places where they are, nor touch them, nor attend their funerals, ( Leviticus 21:1 Leviticus 21:11 ) , that their work might not be interrupted, or they through grief and sorrow be made unfit for it, ( Matthew 8:22 ) , this, in a spiritual sense, may signify, that they should have no conversation or fellowship with men dead in trespasses and sins; and should abstain from all dead works, as all sinful ones are: but for father, or for mother, or for son, or for daughter, for
brother, or for sister that hath had no husband, they may defile
themselves;
by coming near them, touching them, at least attending their funerals, because of their near relation to them, and that natural sympathy and affection that must be in them: all sorrow and mourning for dead relations is not forbidden saints, nor ministers of the word; provided it is in moderation, and not to excess, and is not for gracious persons, as those without hope; and should as little as possible break in upon the duties of their office, ( 1 Thessalonians 4:13 ) ( John 11:33 John 11:35 ) .

Ezechiele 44:25 In-Context

23 Insegneranno al mio popolo a distinguere fra il sacro e il profano, e gli faranno conoscere la differenza tra ciò ch’è impuro e ciò ch’è puro.
24 In casi di processo, spetterà a loro il giudicare; e giudicheranno secondo le mie prescrizioni, e osserveranno le mie leggi e i miei statuti in tutte le mie feste, e santificheranno i miei sabati.
25 Il sacerdote non entrerà dov’è un morto, per non rendersi impuro, non si potrà rendere impuro che per un padre, per una madre, per un figliuolo, per una figliuola, per un fratello o una sorella non maritata.
26 Dopo la sua purificazione, gli si conteranno sette giorni;
27 e il giorno che entrerà nel santuario, nel cortile interno, per fare il servizio nel santuario, offrirà il suo sacrifizio per il peccato, dice il Signore, l’Eterno.
The Riveduta Bible is in the public domain.