Levitico 3:3

3 E di questo sacrifizio di azioni di grazie offrirà, come sacrifizio mediante il fuoco all’Eterno, il grasso che copre le interiora e tutto il grasso che aderisce alle interiora,

Levitico 3:3 Meaning and Commentary

Leviticus 3:3

And he shall offer of the sacrifice of the peace offering,
&c.] That is, the priest, not all of it, but some of it, even what is after mentioned:

an offering made by fire unto the Lord;
for what was offered to the Lord was burnt, and is that part of it which is next mentioned in this and the following verse:

the fat that covereth the inwards, and all the fat that is upon the
inwards;
both that which covered them, and that which stuck to them; and the fat being the best, it was the Lord's, and offered to him, and denoted Christ the fatted calf, whose sacrifice is best and most excellent; and which was typified by that which Abel offered up, and which being of the fat of the flock, and offered up by faith in Christ's sacrifice, was more excellent than Cain's, ( Genesis 4:4 ) ( Hebrews 11:4 ) .

Levitico 3:3 In-Context

1 Quand’uno offrirà un sacrifizio di azioni di grazie, se offre capi d’armenti, un maschio o una femmina, l’offrirà senza difetto davanti all’Eterno.
2 Poserà la mano sulla testa della sua offerta, e la sgozzerà all’ingresso della tenda di convegno; e i sacerdoti, figliuoli d’Aaronne, spargeranno il sangue sull’altare tutt’intorno.
3 E di questo sacrifizio di azioni di grazie offrirà, come sacrifizio mediante il fuoco all’Eterno, il grasso che copre le interiora e tutto il grasso che aderisce alle interiora,
4 i due arnioni e il grasso che v’è sopra e che copre i fianchi, e la rete del fegato, che staccherà vicino agli arnioni.
5 E i figliuoli d’Aaronne faranno fumare tutto questo sull’altare sopra l’olocausto, che è sulle legna messe sul fuoco. Questo è un sacrifizio di soave odore, fatto mediante il fuoco all’Eterno.
The Riveduta Bible is in the public domain.