Levitico 6:16

16 Aaronne e i suoi figliuoli mangeranno quel che rimarrà dell’oblazione; la si mangerà senza lievito, in luogo santo; la mangeranno nel cortile della tenda di convegno.

Levitico 6:16 Meaning and Commentary

Leviticus 6:16

And the remainder thereof shall Aaron and his sons eat,
&c.] What quantity of fine flour the meat offering consisted of is not said; very probably it was left to the offerer to bring what he would, since it was a freewill offering:

[with] unleavened [bread] shall it be eaten in the holy place;
or rather, "unleavened shall it be eaten"; for it cannot well be thought that bread of any sort should be eaten with this offering, which, properly speaking, was itself a bread offering, and so it should be called, rather than a meat offering; and certain it is, that no meat offering was to be made of leaven, but of fine flour unleavened, and so to be eaten, not by the priests in their own houses, but in the tabernacle; not in that part of it properly called the holy place, in distinction from the holy of holies, but as it follows:

in the court of the tabernacle of the congregation they shall eat
it;
in a room provided in that court for that purpose, as afterwards in the temple.

Levitico 6:16 In-Context

14 Questa è la legge dell’oblazione. I figliuoli d’Aaronne l’offriranno davanti all’Eterno, dinanzi all’altare.
15 Si leverà una manata di fior di farina con il suo olio e tutto l’incenso che è sull’oblazione, e si farà fumare ogni cosa sull’altare in sacrifizio di soave odore, come una ricordanza per l’Eterno.
16 Aaronne e i suoi figliuoli mangeranno quel che rimarrà dell’oblazione; la si mangerà senza lievito, in luogo santo; la mangeranno nel cortile della tenda di convegno.
17 Non la si cocerà con lievito; è la parte che ho data loro de’ miei sacrifizi fatti mediante il fuoco. E’ cosa santissima, come il sacrifizio per il peccato e come il sacrifizio di riparazione.
18 Ogni maschio tra i figliuoli d’Aaronne ne potrà mangiare. E’ una parte perpetua, assegnatavi di generazione in generazione, sui sacrifizi fatti mediante il fuoco all’Eterno. Chiunque toccherà quelle cose dovrà esser santo".
The Riveduta Bible is in the public domain.