2 Re 24:14

14 E menò in cattività tutta Gerusalemme, e tutti i principi, e tutti gli uomini di valore, in numero di diecimila prigioni, insieme con tutti i legnaiuoli e ferraiuoli; non vi rimase se non il popolo povero del paese.

2 Re 24:14 Meaning and Commentary

2 Kings 24:14

And he carried away all Jerusalem
The inhabitants of it; not every individual of them, but the chief of them, the more honourable, rich, and useful; for the poorer sort were left, as afterwards expressed:

and all the princes, and all the mighty men of valour, even ten
thousand captives;
which was the number of them in the whole; the particulars are after delivered:

and all the craftsmen and smiths;
besides the nobles and the soldiers, he took all the artificers that exercised any handicraft trade or business; carpenters and blacksmiths, as some interpret these two words; so that there were none left to make arms for them; the last word may be rendered "enclosers", and are by some interpreted of enclosers of jewels in metals, as gold and silver:

none remained, save the poorest sort of the people of the land;
who were left to till it, and to dress the vines; see ( 2 Kings 25:12 ) .

2 Re 24:14 In-Context

12 E Gioiachin, re di Giuda, uscì al re di Babilonia, con sua madre, e i suoi servitori, e i suoi capitani, e i suoi principi, e i suoi eunuchi. E il re di Babilonia lo fece prigione, l’anno ottavo del suo regno.
13 E trasse di Gerusalemme tutti i tesori della Casa del Signore, e i tesori della casa del re, e spezzò tutti i vasellamenti d’oro, che Salomone re d’Israele, avea fatti nel Tempio del Signore; come il Signore ne avea parlato.
14 E menò in cattività tutta Gerusalemme, e tutti i principi, e tutti gli uomini di valore, in numero di diecimila prigioni, insieme con tutti i legnaiuoli e ferraiuoli; non vi rimase se non il popolo povero del paese.
15 Così ne menò in cattività in Babilonia Gioiachin, e la madre del re, e le mogli del re, e i suoi eunuchi, e tutti i più possenti del paese;
16 insieme con tutti gli uomini di valore, ch’erano in numero di settemila; ed i legnaiuoli e ferraiuoli, ch’erano mille; tutti uomini valenti, e guerrieri; e il re di Babilonia li menò in cattività in Babilonia.
The Giovanni Diodati Bible is in the public domain.