Geremia 13:15

15 Ascoltate, e porgete l’orecchio: Non superbite; perciocchè il Signore ha parlato.

Geremia 13:15 Meaning and Commentary

Jeremiah 13:15

Hear ye, and give ear
Both to what goes before, and what follows after. The words doubled denote the closest and strictest attention: be not proud;
haughty, scornful, as above all instruction, and needing no advice and counsel, self-conceited, despising the word of God, and his messages by his prophets; or, "do not lift up yourselves" F24; above others, and against God: for the Lord hath spoken;
it is not I, but the Lord; and what he has said shall certainly come to pass; so the Targum,

``for in the word of the Lord it is so decreed;''
it is in vain to oppose him; his counsel shall stand, and he will do all his pleasure; none ever hardened themselves against him, and prospered.
FOOTNOTES:

F24 (whbgt la) "ne elevetis vos", Montanus, Pagninus; "exaltetis", Junius & Tremellius.

Geremia 13:15 In-Context

13 E tu dirai loro: Così ha detto il Signore: Ecco, io empierò d’ebbrezza tutti gli abitatori di questo paese, ed i re del legnaggio di Davide, che seggono sopra il suo trono; ed i sacerdoti, ed i profeti, e tutti gli abitanti di Gerusalemme.
14 E li sbatterò l’uno contro all’altro, padri e figliuoli insieme, dice il Signore; io non risparmierò, e non perdonerò, e non avrò pietà, per non distruggerli.
15 Ascoltate, e porgete l’orecchio: Non superbite; perciocchè il Signore ha parlato.
16 Date gloria al Signore Iddio vostro, avanti ch’egli faccia venir le tenebre, e avanti che i vostri piedi s’intoppino sopra i monti di oscurità, e che voi aspettiate la luce, e ch’egli l’abbia cangiata in ombra di morte, e mutata in oscurità.
17 Che se voi non ascoltate questo, l’anima mia piangerà in segreto, per lo vostro orgoglio; e l’occhio mio non resterà di lagrimare, e si struggerà in lagrime; perciocchè la greggia del Signore è menata in cattività.
The Giovanni Diodati Bible is in the public domain.