Levitico 14:44

44 e il sacerdote, entrandovi, e riguardando, ecco, la piaga si è allargata nella casa; è lebbra rodente nella casa; la casa è immonda.

Levitico 14:44 Meaning and Commentary

Leviticus 14:44

Then the priest shall come and look
On the seventh day of the second week; though, according to Maimonides F15, this was at the end of the third seven day, or on the nineteenth day from his first inspection into it; the seventh day being reckoned for the last of the first week, and the first of the second, and so on: and, behold, [if] the plague be spread in the house;
after all the above precaution is taken; it [is] a fretting leprosy in the house;
like that in the garment, (See Gill on Leviticus 13:51): it [is] unclean;
and so not to be inhabited.


FOOTNOTES:

F15 Hilchot Tumaat Tzarat, c. 15. sect. 1, 2.

Levitico 14:44 In-Context

42 Poi prendansi dell’altre pietre, e ficchinsi in luogo di quelle; prendasi ancora dell’altro smalto, e smaltisene la casa.
43 Ma, se la piaga torna a germogliar nella casa, dopo che ne saranno state cavate le pietre, e dopo che la casa sarà stata rasa, e di nuovo smaltata;
44 e il sacerdote, entrandovi, e riguardando, ecco, la piaga si è allargata nella casa; è lebbra rodente nella casa; la casa è immonda.
45 Perciò disfacciasi quella casa, le sue pietre, e il suo legname, e tutto lo smalto di essa; e portinsi quelle cose fuor della città, in luogo immondo.
46 E chi sarà entrato in quella casa, in tutti i giorni ch’ella sarà serrata, sia immondo infino alla sera.
The Giovanni Diodati Bible is in the public domain.