Levitico 9:17

17 Poi offerse l’offerta di panatica; e n’empiè la palma della sua mano, e la fece bruciar sopra l’Altare; oltre all’olocausto della mattina.

Levitico 9:17 Meaning and Commentary

Leviticus 9:17

And he brought the meat offering
Made of fine flour, with oil and frankincense put upon it, see ( Leviticus 2:1 ) and took a handful thereof, and burnt [it] upon the altar;
see ( Leviticus 2:2 Leviticus 2:3 ) beside the burnt sacrifice of the morning;
the daily morning sacrifice, which was not to be omitted on account of these extraordinary sacrifices, both for the priest and for the people; or "after the burnt sacrifice of the morning"; for no sacrifice was offered up before that: so Jarchi.

Levitico 9:17 In-Context

15 Poi offerse l’offerta del popolo; e prese il becco del sacrificio del popolo per lo peccato, e l’offerse per sacrificio per lo peccato, come il vitello precedente.
16 Poi offerse l’olocausto; e ne fece come era ordinato.
17 Poi offerse l’offerta di panatica; e n’empiè la palma della sua mano, e la fece bruciar sopra l’Altare; oltre all’olocausto della mattina.
18 Appresso scannò il bue, e il montone del sacrificio del popolo da render grazie; e i suoi figliuoli gliene porsero il sangue, ed egli lo sparse in su l’Altare, attorno attorno.
19 Gli porsero eziandio i grassi del bue; e del montone la coda, e il grasso che copre l’interiora, e gli arnioni, e la rete del fegato.
The Giovanni Diodati Bible is in the public domain.