Numeri 16:10

10 E ch’egli abbia in effetto fatto accostar te, e tutti i tuoi fratelli, figliuoli di Levi, teco; che voi procacciate ancora il sacerdozio?

Numeri 16:10 Meaning and Commentary

Numbers 16:10

And he hath brought thee near [to him]
To be in his courts, to watch in his house, and wait on his priests, for which an ample provision was made by tithes. Korah is there personally addressed:

and all thy brethren, the sons of Levi, with thee;
the whole tribe of them, excepting Aaron and his family, who were advanced to be priests:

and seek ye the priesthood also?
the high priesthood, as the Targums of Onkelos and Jonathan; this opens the true cause of their discontent and rebellion; they could not be satisfied with being the ministers of the priests, but wanted to be priests themselves, and Korah perhaps to be high priest.

Numeri 16:10 In-Context

8 Mosè, oltre a ciò, disse a Core: Deh! ascoltate, figliuoli di Levi.
9 È egli troppo poco per voi, che l’Iddio d’Israele v’abbia appartati della raunanza d’Israele, per farvi accostare a sè, per fare il servigio del Tabernacolo del Signore, e per presentarvi davanti alla raunanza, per fare il suo ministerio?
10 E ch’egli abbia in effetto fatto accostar te, e tutti i tuoi fratelli, figliuoli di Levi, teco; che voi procacciate ancora il sacerdozio?
11 Perciò, tu, e tutto il tuo seguito, siete quelli che si son convenuti contro al Signore; e che cosa è Aaronne, che voi mormorate contro a lui?
12 Mosè mandò ancora a chiamar Datan e Abiram, figliuoli di Eliab; ma essi dissero: Noi non ci andremo.
The Giovanni Diodati Bible is in the public domain.