2 Re 8:26

26 Aveva ventidue anni quando cominciò a regnare, e regnò un anno in Gerusalemme. Sua madre si chiamava Athalia, nipote di Omri, re d’Israele.

2 Re 8:26 Meaning and Commentary

2 Kings 8:26

Two and twenty years old was Ahaziah when he began to reign,
&c.] In ( 2 Chronicles 22:2 ) he is said to be forty two years of age; for the solution of that difficulty (See Gill on 2 Chronicles 22:2):

and he reigned one year in Jerusalem;
which was the whole of his reign:

and his mother's name was Athaliah the daughter of Omri king of Israel;
that is, his granddaughter; for she was the daughter of Ahab the son of Omri, ( 2 Kings 8:18 ) , it was usual for grandchildren to be called children, sons and daughters, and perhaps she might be educated in the family of Omri.

2 Re 8:26 In-Context

24 E Joram si addormentò coi suoi padri, e coi suoi padri fu sepolto nella città di Davide. E Achazia, suo figliuolo, regnò in luogo suo.
25 L’anno dodicesimo di Joram, figliuolo di Achab, re d’Israele, Achazia, figliuolo di Jehoram re di Giuda, cominciò a regnare.
26 Aveva ventidue anni quando cominciò a regnare, e regnò un anno in Gerusalemme. Sua madre si chiamava Athalia, nipote di Omri, re d’Israele.
27 Egli camminò per la via della casa di Achab, e fece ciò ch’è male agli occhi dell’Eterno, come la casa di Achab, perché era imparentato con la casa di Achab.
28 E andò con Joram, figliuolo di Achab, a combattere contro Hazael, re di Siria, a Ramoth di Galaad; e i Siri ferirono Joram;
The Riveduta Bible is in the public domain.