2 Samuele 19:15

15 Il re dunque tornò, e giunse al Giordano; e quei di Giuda vennero a Ghilgal per andare incontro al re, e per fargli passare il Giordano.

2 Samuele 19:15 Meaning and Commentary

2 Samuel 19:15

So the king returned, and came to Jordan
From Mahanaim thither, which according to Bunting F9 was twenty eight miles:

and Judah came to Gilgal;
that is, the elders, or principal men of the tribe of Judah, came thither; which place, according to the same writer {k}, was twelve miles from Jerusalem, and four from Jordan; and was the first place the Israelites came to when they passed that river in Joshua's time; but it seems to be rather more; (See Gill on Joshua 2:1) and (See Gill on Joshua 4:19);

to go to meet the king, to conduct the king over Jordan;
but then they must proceed further on, for Gilgal seems to be live or six miles on this side Jordan.


FOOTNOTES:

F9 Travels p. 142.
F11 Travels p. 142, 143.

2 Samuele 19:15 In-Context

13 E dite ad Amasa: Non sei tu mie ossa e mia carne? Iddio mi tratti con tutto il suo rigore, se tu non diventi per sempre capo dell’esercito, invece di Joab".
14 Così Davide piegò il cuore di tutti gli uomini di Giuda, come se fosse stato il cuore di un sol uomo; ed essi mandarono a dire al re: "Ritorna tu con tutta la tua gente".
15 Il re dunque tornò, e giunse al Giordano; e quei di Giuda vennero a Ghilgal per andare incontro al re, e per fargli passare il Giordano.
16 Shimei, figliuolo di Ghera, Beniaminita, ch’era di Bahurim, si affrettò a scendere con gli uomini di Giuda incontro al re Davide.
17 Egli avea seco mille uomini di Beniamino, Tsiba, servo della casa di Saul, coi suoi quindici figliuoli e i suoi venti servi. Essi passarono il Giordano davanti al re.
The Riveduta Bible is in the public domain.