Ezechiele 44:26

26 Dopo la sua purificazione, gli si conteranno sette giorni;

Ezechiele 44:26 Meaning and Commentary

Ezekiel 44:26

And after he is cleansed
From any sin or iniquity, failing and imperfection, that he has been guilty of at such seasons, in mourning for the dead, by a fresh application of the blood of Christ, which cleanses from all sin; typified by the water of separation, made of the ashes of the red heifer, by which those who were in this way ceremoniously unclean were cleansed, ( Hebrews 9:13 Hebrews 9:14 ) : they shall reckon unto him seven days;
that is, seven days shall be reckoned from the time of his cleansing, before he enters on public service again: according to the old law, seven days were reckoned from the defilement to the purification; here seven more are numbered after the purification is made; and therefore, as Kimchi truly notes, this is a new law or rule, to be observed in after times.

Ezechiele 44:26 In-Context

24 In casi di processo, spetterà a loro il giudicare; e giudicheranno secondo le mie prescrizioni, e osserveranno le mie leggi e i miei statuti in tutte le mie feste, e santificheranno i miei sabati.
25 Il sacerdote non entrerà dov’è un morto, per non rendersi impuro, non si potrà rendere impuro che per un padre, per una madre, per un figliuolo, per una figliuola, per un fratello o una sorella non maritata.
26 Dopo la sua purificazione, gli si conteranno sette giorni;
27 e il giorno che entrerà nel santuario, nel cortile interno, per fare il servizio nel santuario, offrirà il suo sacrifizio per il peccato, dice il Signore, l’Eterno.
28 E avranno una eredità: Io sarò la loro eredità; e voi non darete loro alcun possesso in Israele: Io sono il loro possesso.
The Riveduta Bible is in the public domain.