Daniele 2:43

43 E quant’è a ciò che tu hai veduto il ferro mescolato con l’argilla di vasellaio, ciò significa che coloro si mescoleranno per seme umano, ma non potranno unirsi l’un con l’altro; siccome il ferro non può mescolarsi con l’argilla.

Daniele 2:43 Meaning and Commentary

Daniel 2:43

And whereas thou sawest iron mixed with miry clay
That is, iron among the clay; otherwise iron and clay will not mix and cement together, as is affirmed in the latter part of the verse; but as some of these toes were of iron, and others of clay, or some part of them were iron, and some part of them of clay, they shall mingle themselves with the seed of men;
the Romans shall mix with people of other and many nations that shall come in among them, and unite in setting up kingdoms; or these kingdoms set up shall intermarry with each other, in order to strengthen their alliances, and support their interests: thus France, Spain, Portugal, and other nations; those of the royal families marry with each other, with such views: but they shall not cleave one to another, even as iron is not mixed
with clay;
and yet these ties of marriage and of blood shall not cause them to cleave to and abide by one another; but ambition and worldly interests will engage them to take part with each other's enemies, or to go to war with one another, to the weakening and hurting each other; and thus the potsherds of the earth will dash one another to pieces; and those who are more powerful, like the iron, will trample the weaker like miry clay under their feet.

Daniele 2:43 In-Context

41 E quant’è a ciò che tu hai veduti i piedi, e le lor dita, in parte d’argilla di vasellaio, e in parte di ferro, ciò significa che il regno sarà diviso; ed anche che vi sarà in esso della durezza del ferro; conciossiachè tu abbi veduto il ferro mescolato con l’argilla di vasellaio.
42 E quant’è a ciò che le dita dei piedi erano in parte di ferro, e in parte d’argilla, ciò significa che il regno in parte sarà duro, in parte sarà frale.
43 E quant’è a ciò che tu hai veduto il ferro mescolato con l’argilla di vasellaio, ciò significa che coloro si mescoleranno per seme umano, ma non potranno unirsi l’un con l’altro; siccome il ferro non può mescolarsi con l’argilla.
44 E a’ dì di questi re, l’Iddio del cielo farà sorgere un regno, il quale giammai in eterno non sarà distrutto; e quel regno non sarà lasciato ad un altro popolo; esso triterà, e consumerà tutti que’ regni; ma esso durerà in eterno.
45 Conciossiachè tu abbi veduto che dal monte è stata tagliata una pietra, senza opera di mani, la quale ha tritato il ferro, il rame, l’argilla, l’argento, e l’oro. Il grande Iddio ha fatto assapere al re ciò che avverrà da questo tempo innanzi; e il sogno è verace, e la sua interpretazione è fedele.
The Giovanni Diodati Bible is in the public domain.