Giudici 6:23

23 Ma il Signore gli disse: Abbi pace; non temere, tu non morrai.

Giudici 6:23 Meaning and Commentary

Judges 6:23

And the Lord said unto him
Either by a secret impulse upon his spirit, or by a voice from heaven; and even, as Kimchi observes, the angel, after he ascended, might cause this voice to be heard, seeing him in great fear, because he knew he was an angel; and which is another proof of this angel being Jehovah himself, the eternal Word:

peace be unto thee, fear not, thou shall not die;
let not thy mind be ruffled and disturbed, but serene and calm; fear not that any evil shall befall thee, and particularly death; thou shall be safe from any danger whatever, and especially from death, which he expected in his flight would immediately follow.

Giudici 6:23 In-Context

21 Ed egli fece così. Allora l’Angelo del Signore distese il bastone ch’egli avea in mano, e toccò con la cima di esso la carne e i pani azzimi; ed ei salì del fuoco dal sasso, che consumò la carne e i pani azzimi. E l’Angelo del Signore se ne andò via dal cospetto di esso.
22 E Gedeone, avendo veduto ch’egli era l’Angelo del Signore, disse: Oimè! Signore Iddio; è egli per questo, ch’io ho veduto l’Angelo del Signore, a faccia a faccia?
23 Ma il Signore gli disse: Abbi pace; non temere, tu non morrai.
24 E Gedeone edificò un altare al Signore, e lo nominò: La pace è del Signore; il qual resta fino ad oggi in Ofra degli Abiezeriti.
25 E in quella stessa notte il Signore gli disse: Prendi il giovenco di tuo padre, e il secondo bue di sette anni; e disfai l’altare di Baal, che è di tuo padre, e taglia il bosco che gli è appresso.
The Giovanni Diodati Bible is in the public domain.