Levitico 14:20

20 E offerisca l’olocausto, insieme con l’offerta di panatica, sopra l’Altare. Così faccia il sacerdote purgamento per colui, ed egli sarà netto.

Levitico 14:20 Meaning and Commentary

Leviticus 14:20

And the priest shall offer the burnt offering and the meat
offering upon the altar
The meat offering which belonged to that, and went along with it, even one tenth deal of fine flour mingled with oil; but no mention being made of any meat offering with the other offerings already offered, the trespass offering and the sin offering; some say, as Aben Ezra observes, that the whole meat offering, consisting of three tenth deals of fine flour, was offered with the burnt offering, which must be a saving to the priest, if he only burnt one handful of it, as in other cases, the rest falling to his part: and the priest shall make an atonement for him;
these offerings still furthering of it, and sending to perfect it, and did complete it: and he shall be clean;
in a typical and ceremonial sense.

Levitico 14:20 In-Context

18 E metta il sacerdote il rimasto dell’olio, ch’egli avrà in mano, in sul capo di colui che si purificherà. E così faccia il sacerdote il purgamento per lui, davanti al Signore.
19 Poi offerisca il sacerdote il sacrificio per lo peccato; e faccia il purgamento per colui che si purificherà della sua immondizia; e poi appresso scanni l’olocausto.
20 E offerisca l’olocausto, insieme con l’offerta di panatica, sopra l’Altare. Così faccia il sacerdote purgamento per colui, ed egli sarà netto.
21 Ma, se colui è povero, e non può fornire quelle cose, prenda un agnello per sacrificio per la colpa, per essere offerto in offerta dimenata, per far purgamento per lui; e un decimo di fior di farina intrisa con olio, per offerta di panatica, e un log d’olio;
22 e due tortole, o due pippioni, secondo ch’egli potrà fornire; de’ quali l’uno sarà per sacrificio per lo peccato, e l’altro per olocausto.
The Giovanni Diodati Bible is in the public domain.