Giosué 18:6

6 Voi farete dunque la descrizione del paese, dividendolo in sette parti; me la porterete qui, e io ve le tirerò a sorte qui, davanti all’Eterno, al nostro Dio.

Giosué 18:6 Meaning and Commentary

Joshua 18:6

Ye shall therefore describe the land [into] seven parts
Or ye shall describe the land, even the seven parts of it when divided; it seems as if they were first to describe in general all the land not disposed of, and then divide it into seven parts, and make a particular description of each part, or form a plan, or draw a map of every part:

and bring [the description] hither to me;
not by word of mouth, but as written in a book, or marked out in a map, and laid before him, see ( Joshua 18:9 ) ;

that I may cast lots for you here before the Lord your God;
in Shiloh, at the door of the tabernacle, and so before the Lord who dwelt in it, at whose disposal the lot was, and by which everyone of the seven tribes would have their part and portion assigned them most fitting and convenient for them, according to the will and counsel of God, in which it became them to acquiesce.

Giosué 18:6 In-Context

4 Sceglietevi tre uomini per tribù e io li manderò. Essi si leveranno, percorreranno il paese, ne faranno la descrizione in vista della partizione, poi torneranno da me.
5 Essi lo divideranno in sette parti: Giuda rimarrà nei suoi confini a mezzogiorno, e la casa di Giuseppe rimarrà nei suoi confini a settentrione.
6 Voi farete dunque la descrizione del paese, dividendolo in sette parti; me la porterete qui, e io ve le tirerò a sorte qui, davanti all’Eterno, al nostro Dio.
7 I Leviti non debbono aver parte di sorta in mezzo a voi, giacché il sacerdozio dell’Eterno è la parte loro; e Gad, Ruben e la mezza tribù di Manasse hanno già ricevuto, al di là del Giordano, a oriente, l’eredità che Mosè, servo dell’Eterno, ha data loro".
8 Quegli uomini dunque si levarono e partirono; e a loro, che andavano a fare la descrizione del paese, Giosuè diede quest’ordine: "Andate, percorrete il paese, e fatene la descrizione; poi tornate da me, e io vi tirerò a sorte le parti qui, davanti all’Eterno, a Sciloh".
The Riveduta Bible is in the public domain.