2 Chroniques 32:30

30 Ce fut aussi lui, Ezéchias, qui boucha l'issue supérieure des eaux de Guihon, et les conduisit en bas vers l'occident de la cité de David. Ezéchias réussit dans toutes ses entreprises.

2 Chroniques 32:30 Meaning and Commentary

2 Chronicles 32:30

This same Hezekiah also stopped the upper water course of
Gihon
Which Procopius Gazeus says was the same with Siloam, and which it seems had two streams, and this was the upper one; Mr. Maundrell says F3, the pool of Gihon

``lies about two furlongs without Bethlehem gate westward; it is a stately pool, one hundred and six paces long, and sixty seven broad, and lined with wall and plaster, and was, when we were there, well stored with water:''

and brought it straight down to the west side of the city of David;
through canals under the plain of the city of David; as the Targum, by a subterraneous passage; and Siloam, as Dr. Lightfoot F4 observes from Josephus, was behind the west wall, not far from the corner that pointed toward the southwest:

and Hezekiah prospered in all his works;
natural, civil, and religious, ( 2 Chronicles 31:21 ) .


FOOTNOTES:

F3 Journey from Aleppo p. 108.
F4 Chorograph. in John, c. 5. sect. 2.

2 Chroniques 32:30 In-Context

28 des magasins pour les produits en blé, en moût et en huile, des crèches pour toute espèce de bétail, et des étables pour les troupeaux.
29 Il se bâtit des villes, et il eut en abondance des troupeaux de menu et de gros bétail; car Dieu lui avait donné des biens considérables.
30 Ce fut aussi lui, Ezéchias, qui boucha l'issue supérieure des eaux de Guihon, et les conduisit en bas vers l'occident de la cité de David. Ezéchias réussit dans toutes ses entreprises.
31 Cependant, lorsque les chefs de Babylone envoyèrent des messagers auprès de lui pour s'informer du prodige qui avait eu lieu dans le pays, Dieu l'abandonna pour l'éprouver, afin de connaître tout ce qui était dans son coeur.
32 Le reste des actions d'Ezéchias, et ses oeuvres de piété, cela est écrit dans la vision du prophète Esaïe, fils d'Amots, dans le livre des rois de Juda et d'Israël.
The Louis Segond 1910 is in the public domain.