Daniele 11:13

13 E il re del settentrione arrolerà di nuovo una moltitudine più numerosa della prima; e in capo ad un certo numero d’anni egli si farà avanti con un grosso esercito e con molto materiale.

Daniele 11:13 Meaning and Commentary

Daniel 11:13

For the king of the north shall return
As Antiochus king of Syria did, upon the death of Ptolemy Philopator, who was succeeded by his son Ptolemy Epiphanes, a minor of five years of age: Antiochus took the advantage of this minority, and entered into a league with Philip king of Macedon, to divide the kingdom of Egypt between them; and marched an army into Coelesyria and Palestine, and made himself master of those countries: and shall set forth a multitude greater than the former;
bring a larger army into the field than he had done before, which Jerom says he brought out of the upper parts of Babylon; some say it consisted of three hundred thousand footmen, besides horsemen and elephants: and shall certainly come (after certain years) with a great army, and
with much riches;
with all manner of provisions to supply his numerous army, and all proper accommodations for it; money to pay his soldiers, and beasts of burden to carry their baggage from place to place: this was about fourteen years after the former battle, as Dr. Prideaux F16 observes; and, according to Bishop Usher's annals, thirteen years.


FOOTNOTES:

F16 Connexion, par. 2. B. 2. p. 140.

Daniele 11:13 In-Context

11 Il re del mezzogiorno s’inasprirà, si farà innanzi e moverà guerra a lui, al re del settentrione, il quale arrolerà una gran moltitudine; ma quella moltitudine sarà data in mano del re del mezzogiorno.
12 La moltitudine sarà portata via, e il cuore di lui s’inorgoglirà; ma, per quanto ne abbia abbattuto delle decine di migliaia, non sarà per questo più forte.
13 E il re del settentrione arrolerà di nuovo una moltitudine più numerosa della prima; e in capo ad un certo numero d’anni egli si farà avanti con un grosso esercito e con molto materiale.
14 E in quel tempo molti insorgeranno contro il re del mezzogiorno; e degli uomini violenti di fra il tuo popolo insorgeranno per dar compimento alla visione, ma cadranno.
15 E il re del settentrione verrà; innalzerà de’ bastioni, e s’impadronirà di una città fortificata; e né le forze del mezzogiorno, né le truppe scelte avran la forza di resistere.
The Riveduta Bible is in the public domain.