2 Reyes 23:13

13 El rey también profanó los lugares altos que estaban frente a Jerusalén, los que estaban a la derecha del monte de destrucción, que Salomón, rey de Israel, había edificado a Astoret, abominación de los sidonios, y a Quemos, abominación de Moab, y a Milcom, ídolo abominable de los hijos de Amón.

2 Reyes 23:13 Meaning and Commentary

2 Kings 23:13

And the high places that were before Jerusalem
Not only that were within the city, and at the gates of it, but what were without it:

which were on the right hand of the mount of corruption:
the mount of Olives, so called from the idolatry and corrupt worship performed in it, by way of reproach, with a small alteration of the letters of the word (tyxvm) for (hxvm) ; at the right hand, or south of this mountain, as the Targum; though others say F17, on the north side of the mount of Olives, four furlongs or half a mile from Jerusalem, were high places:

which Solomon king of Israel had builded for Ashtoreth the abomination
of the Zidonians, and for Chemosh the abomination of the Moabites,
and for Milcom the abomination of the children of Ammon;
of which (See Gill on 1 Kings 11:5) (See Gill on 1 Kings 11:7)

did the king defile;
by casting unclean things into them. Rauwolff F18 says,

``before Mount Zion toward the south, at the other side of the rivulet Kidron, lies the mount of transgression, called Mashith, ( 2 Kings 23:13 ) , this is higher and steeper than any hereabout; there you still see some old walls of habitations, wherein the concubines of Solomon did live;''

and Mr. Maundrell F19 observes, that below the hill stands now a village called Siloe, where it is said he kept them.


FOOTNOTES:

F17 Vid Adrichom. Theatrum T. S. p. 171.
F18 Travels, par. 3. c. 4. p. 233.
F19 Journey from Aleppo p. 102.

2 Reyes 23:13 In-Context

11 A la entrada de la casa del SEÑOR, junto a la cámara de Natán-melec, el oficial que estaba en las dependencias, quitó los caballos que los reyes de Judá habían dedicado al sol, y prendió fuego a los carros del sol.
12 Y los altares que estaban sobre el techo, el aposento alto de Acaz que habían hecho los reyes de Judá, y los altares que había hecho Manasés en los dos atrios de la casa del SEÑOR el rey los derribó, los destrozó allí y arrojó su polvo al torrente Cedrón.
13 El rey también profanó los lugares altos que estaban frente a Jerusalén, los que estaban a la derecha del monte de destrucción, que Salomón, rey de Israel, había edificado a Astoret, abominación de los sidonios, y a Quemos, abominación de Moab, y a Milcom, ídolo abominable de los hijos de Amón.
14 Asimismo hizo pedazos los pilares sagrados, derribó las Aseras y llenó sus lugares con huesos humanos
15 Además, derribó el altar que estaba en Betel y el lugar alto que había hecho Jeroboam, hijo de Nabat, el que hizo pecar a Israel, o sea, derribó también aquel altar y el lugar alto, destruyó sus piedras, las redujo a polvo y quemó la Asera.
La Biblia de las Américas Derechos de Autor © 1986, 1995, 1997 by The Lockman Foundation, All rights reserved. For Permission to Quote Information, visit http://www.lockman.org.