Apocalipsis 9:18

18 La tercera parte de la humanidad fue muerta por estas tres plagas: por el fuego, el humo y el azufre que salían de sus bocas.

Apocalipsis 9:18 Meaning and Commentary

Revelation 9:18

And by these three was the third part of men killed
The Alexandrian copy, and some others, the Complutensian edition, the Vulgate Latin, Syriac, and Ethiopic versions, read, "by these three plagues": as the western Roman empire is in the preceding chapter frequently expressed by the third part of several things, see ( Revelation 8:7-12 ) ; so here the eastern Roman empire by the third part of men; vast numbers of the inhabitants of which were destroyed by the Turks, through the use of guns, out of which issued fire, smoke, and brimstone; and Constantinople, the metropolis of it, was taken in this way, as before observed, with the taking of which the empire ceased.

By the fire, and by the smoke, and by the brimstone, which issued
out of their mouths;
that is, by the firing of guns.

Apocalipsis 9:18 In-Context

16 Y el número de los ejércitos de los jinetes era de doscientos millones; yo escuché su número.
17 Y así es como vi en la visión los caballos y a los que los montaban: los jinetes tenían corazas color de fuego, de jacinto y de azufre; las cabezas de los caballos eran como cabezas de leones, y de sus bocas salía fuego, humo y azufre.
18 La tercera parte de la humanidad fue muerta por estas tres plagas: por el fuego, el humo y el azufre que salían de sus bocas.
19 Porque el poder de los caballos está en su boca y en sus colas; pues sus colas son semejantes a serpientes, tienen cabezas y con ellas hacen daño.
20 Y el resto de la humanidad, los que no fueron muertos por estas plagas, no se arrepintieron de las obras de sus manos ni dejaron de adorar a los demonios y a los ídolos de oro, de plata, de bronce, de piedra y de madera, que no pueden ver ni oír ni andar;
La Biblia de las Américas Derechos de Autor © 1986, 1995, 1997 by The Lockman Foundation, All rights reserved. For Permission to Quote Information, visit http://www.lockman.org.