Deuteronomio 31:14

14 E IL Signore disse a Mosè: Ecco, il tempo della tua morte è vicino; chiama Giosuè, e presentatevi nel Tabernacolo della convenenza; ed io gli comanderò ciò ch’egli ha da fare. Mosè adunque e Giosuè andarono, e si presentarono nel Tabernacolo della convenenza.

Images for Deuteronomio 31:14

Deuteronomio 31:14 Meaning and Commentary

Deuteronomy 31:14

And the Lord said unto Moses
Either at the same time, or quickly after; rather, perhaps, the same day:

behold, thy days approach that thou must die;
which does not necessarily imply that he had some days to live, though but few; but that the time of his death drew nigh, his last moments were approaching; the time of his death being, as every man's is, fixed by the Lord, with whom is the number of his years, months, days, and moments, beyond which he cannot pass, ( Job 14:5 ) ;

call Joshua, and present yourselves in the tabernacle of the
congregation, that I may give him a charge;
this looks as if the people had been dismissed after the above exhortations given; and now Joshua was called, and Moses with him, to have a charge given him:

and Moses and Joshua went and presented themselves in the tabernacle
of the congregation;
before the Lord. Aben Ezra says, Moses went from the camp of Israel where he was, to the camp of the Shechinah; the Jews pretend to know in what form they walked thither. Moses, they say F1, went on the left hand of Joshua; and they went to the tabernacle, and the pillar of cloud descended and separated between them.


FOOTNOTES:

F1 Debarim Rabba, sect. 9. fol. 244. 2.

Deuteronomio 31:14 In-Context

12 avendo raunato il popolo, gli uomini, e le donne, e i piccoli fanciulli, e il tuo forestiere che sarà dentro alle tue porte; acciocchè odano, e imparino, e temano il Signore Iddio vostro, e osservino di mettere in opera tutte le parole di questa Legge;
13 e che i lor figliuoli, i quali non hanno ancora alcuna conoscenza, odano, e imparino a temere il Signore Iddio vostro, tutto il tempo che voi viverete in su la terra, nella quale, passato il Giordano, voi entrate per possederla.
14 E IL Signore disse a Mosè: Ecco, il tempo della tua morte è vicino; chiama Giosuè, e presentatevi nel Tabernacolo della convenenza; ed io gli comanderò ciò ch’egli ha da fare. Mosè adunque e Giosuè andarono, e si presentarono nel Tabernacolo della convenenza.
15 E il Signore apparve nel Tabernacolo, nella colonna della nuvola; e la colonna della nuvola si fermò in su l’entrata del Tabernacolo.
16 E il Signore disse a Mosè: Ecco tu sei per giacer in breve co’ tuoi padri; e questo popolo si leverà, e fornicherà dietro agl’iddii stranieri del paese, nel quale egli entra; e mi abbandonerà, e romperà il mio patto che io ho fatto con lui.
The Giovanni Diodati Bible is in the public domain.