1 Crónicas 28:14

14 Además, le entregó abundante oro y plata para todos los utensilios de oro y de plata que se debían usar en cada uno de los servicios en el templo.

1 Crónicas 28:14 Meaning and Commentary

1 Chronicles 28:14

He gave of gold by weight for things of gold, for all
instruments of all manner of service
Whatever was to be made of gold, David was directed by the Spirit of God what weight or quantity of gold should be made use of in making it, as appears from some following instances: silver also

for all instruments of silver by weight, for all instruments of every
kind of service;
so likewise whatever instruments or vessels, for the service of the temple, were to be made of silver, he had a direction from the Spirit of God what weight each was to be of, or what quantity of silver was to be used in it, and this he gave; according to Jacob Jehudah Leon F19, the vessels of gold were 340,000, the vessels of silver 470,000, in all 810,000.


FOOTNOTES:

F19 Relation of Memorable Things in the Tabernacle and Temple, ch. 4. p. 19.

1 Crónicas 28:14 In-Context

12 También le entregó el diseño de todo lo que había planeado para los atrios del templo del SEÑOR, para los cuartos de alrededor, para los tesoros del templo de Dios y para los depósitos de las ofrendas sagradas.
13 Así mismo, le dio instrucciones en cuanto a la labor de los sacerdotes y levitas, y de todos los servicios del templo del SEÑOR y de todos los utensilios sagrados que se usarían en el servicio del templo.
14 Además, le entregó abundante oro y plata para todos los utensilios de oro y de plata que se debían usar en cada uno de los servicios en el templo.
15 También le pesó el oro y la plata para cada uno de los candelabros y sus lámparas, tanto los de oro como los de plata, según el uso de cada candelabro.
16 De igual manera, le pesó el oro y la plata para cada una de las mesas del pan consagrado, tanto las de oro como las de plata.
La Santa Biblia, Nueva Versión Internacional® NVI® Copyright © 1999 by Biblica, Inc.® Used by permission. All rights reserved worldwide.