1 Chroniques 9:27

27 Ils se tenaient la nuit autour de la maison de Dieu; car la garde leur en appartenait, et ils avaient la charge de l'ouvrir tous les matins.

1 Chroniques 9:27 Meaning and Commentary

1 Chronicles 9:27

And they lodged round about the house of God
In chambers on the outward wall about it, that they might be near to do their office:

because the charge was upon them;
to guard the house:

and the opening thereof every morning pertained to them;
that is, the opening of the doors of the mountain of the house, and the court of women; for as for others, that appertained to the priests, as Dr. Lightfoot F21 observes; under the second temple, it is said F23, Ben Geber was over the shutting of the gates in the evening, and so of opening in the morning.


FOOTNOTES:

F21 Temple-Service, c. 7. sect. 1.
F23 Misn. Shekalim, c. 5. sect. 1.

1 Chroniques 9:27 In-Context

25 Leurs frères, qui étaient dans leurs villages, devaient de temps en temps venir auprès d'eux pendant sept jours.
26 Car ces quatre chefs des portiers étaient toujours en fonctions. Ils étaient Lévites, et étaient préposés sur les chambres et sur les trésors de la maison de Dieu.
27 Ils se tenaient la nuit autour de la maison de Dieu; car la garde leur en appartenait, et ils avaient la charge de l'ouvrir tous les matins.
28 Il y en avait d'entre eux qui étaient commis sur les ustensiles du service. Car on en faisait le compte lorsqu'on les rentrait et qu'on les sortait.
29 Il y en avait aussi qui étaient commis sur les ustensiles, sur tous les ustensiles du sanctuaire et sur la fleur de farine, le vin, l'huile, l'encens et les aromates.
The Ostervald translation is in the public domain.