Luca 8:17

17 Poiché non v’è nulla di nascosto che non abbia a diventar manifesto, né di segreto che non abbia a sapersi ed a farsi palese.

Luca 8:17 Meaning and Commentary

Luke 8:17

For nothing is secret that shall not be made manifest,
&c.] Meaning, whatever was then wrapped up in parables and dark sayings, or was secretly, and in a private manner, committed to them, should be made manifest by them to others hereafter:

neither any thing hid, that shall not be made known, and come abroad;
for what had been whispered to them, in the most secret and silent manner, was to come abroad not only in Judea, but in all the world, and to be published upon the house tops; (See Gill on Matthew 10:26) (See Gill on Matthew 10:27)

Luca 8:17 In-Context

15 E quel ch’è in buona terra, son coloro i quali, dopo aver udita la Parola, la ritengono in un cuore onesto e buono, e portan frutto con perseveranza.
16 Or niuno, accesa una lampada, la copre con un vaso, o la mette sotto il letto; anzi la mette sul candeliere, acciocché chi entra vegga la luce.
17 Poiché non v’è nulla di nascosto che non abbia a diventar manifesto, né di segreto che non abbia a sapersi ed a farsi palese.
18 Badate dunque come ascoltate: perché a chi ha sarà dato; ma a chi non ha, anche quel che pensa d’avere gli sarà tolto.
19 Or sua madre e i suoi fratelli vennero a lui; e non poteano avvicinarglisi a motivo della folla.

Related Articles

The Riveduta Bible is in the public domain.