Josué 22:7

7 Moisés había dado a la media tribu de Manasés una posesión en Basán, pero a la otra media tribu Josué dio una posesión entre sus hermanos hacia el occidente, al otro lado del Jordán. Y cuando Josué los mandó a sus tiendas, los bendijo,

Josué 22:7 Meaning and Commentary

Joshua 22:7

Now to the [one] half of the tribe of Manasseh Moses had given
[possession] in Bashan
The kingdom of Og, see ( Deuteronomy 3:13 ) ;

but unto the [other] half thereof gave Joshua among their brethren on
this side Jordan westward:
of which an account is given, and the border of their lot described, ( Joshua 17:1-18 ) ;

and when Joshua sent them also unto their tents, then he blessed them;
it seems as if this half tribe was separately dismissed and blessed, they being more nearly related to Joshua, who was of the tribe of Ephraim, and so had a more particular dismission and blessing; and he took his leave of them in a different and affectionate manner. Kimchi makes mention of a Derash, or Exposition of theirs, which says, that after they had taken leave they stayed two days, and returned and took leave a second time, and which he understands of them all, and not of the half tribe only; but it is plainly the half tribe that is only spoken of.

Josué 22:7 In-Context

5 Solamente guardad cuidadosamente el mandamiento y la ley que Moisés, siervo del SEÑOR, os mandó, de amar al SEÑOR vuestro Dios, andar en todos sus caminos, guardar sus mandamientos y de allegarse a El y servirle con todo vuestro corazón y con toda vuestra alma.
6 Y Josué los bendijo y los despidió, y se fueron a sus tiendas.
7 Moisés había dado a la media tribu de Manasés una posesión en Basán, pero a la otra media tribu Josué dio una posesión entre sus hermanos hacia el occidente, al otro lado del Jordán. Y cuando Josué los mandó a sus tiendas, los bendijo,
8 y les dijo: Volved a vuestras tiendas con grandes riquezas, con mucho ganado, con plata, oro, bronce, hierro y con muchos vestidos; repartid con vuestros hermanos el botín de vuestros enemigos.
9 Y los hijos de Rubén, los hijos de Gad y la media tribu de Manasés, volvieron y se separaron de los hijos de Israel en Silo, que está en la tierra de Canaán, para ir a la tierra de Galaad, a la tierra de su posesión la cual ellos habían poseído, conforme al mandato del SEÑOR por medio de Moisés.
La Biblia de las Américas Derechos de Autor © 1986, 1995, 1997 by The Lockman Foundation, All rights reserved. For Permission to Quote Information, visit http://www.lockman.org.