Deuteronomio 4:44

Listen to Deuteronomio 4:44
44 OR quest’è la legge, la qual Mosè propose a’ figliuoli d’Israele.

Deuteronomio 4:44 Meaning and Commentary

Deuteronomy 4:44

And this is the law which Moses set before the children of
Israel.
] Not the law concerning the cities of refuge, but the law of the ten commands repeated in the following chapter; so Jarchi remarks,

``this which he should set in order after this section;''
as he does in the next chapter, where he repeats in order the ten precepts, and makes observations on the manner of the delivery of them, and urges obedience to them.
Unlock Deeper Insights: Get Over 20 Commentaries with Plus! Subscribe Now

Deuteronomio 4:44 In-Context

42 acciocchè vi si rifuggisse l’ucciditore che avesse ucciso il suo prossimo disavvedutamente, non avendolo per addietro odiato; e ch’essendosi rifuggito in una di quelle città, avesse la vita salva.
43 Quelle furono Beser, nel deserto, nella contrada della pianura, del paese de’ Rubeniti; e Ramot in Galaad, di quel de’ Gaditi; e Golan in Basan, di quel de’ Manassiti.
44 OR quest’è la legge, la qual Mosè propose a’ figliuoli d’Israele.
45 Queste son le testimonianze, e gli statuti, e le leggi, le quali Mosè pronunziò a’ figliuoli d’Israele, dopo che furono usciti d’Egitto.
46 Di qua dal Giordano, nella valle, dirincontro a Bet-peor, nel paese di Sihon, re degli Amorrei, che abitava in Hesbon; il qual Mosè, e i figliuoli d’Israele, aveano percosso, dopo che furono usciti d’Egitto;
The Giovanni Diodati Bible is in the public domain.