Geremia 51:43

43 Le sue città son diventate una desolazione, una terra arida, un deserto, un paese dove non abita alcuno, per dove non passa alcun figliuol d’uomo.

Geremia 51:43 Meaning and Commentary

Jeremiah 51:43

Her cities are a desolation, a dry land, and a wilderness,
&c.] Which some understand of Babylon itself, divided into two parts by the river Euphrates running in the midst of it, called by Berosus F6 the inward and outward cities; though rather these design the rest of the cities in Chaldea, of which Babylon was the metropolis, the mother city, and the other her daughters, which should share the same fate with herself; be demolished, and the ground on which they stood become a dry, barren, uncultivated, and desert land: a land wherein no man dwelleth, neither doth [any] son of man pass
thereby;
having neither inhabitant nor traveller; see ( Jeremiah 50:12 Jeremiah 50:39 ) .


FOOTNOTES:

F6 Apud Joseph. contr. Apion, l. 1. c. 19.

Geremia 51:43 In-Context

41 Come mai è stata presa Sceshac, ed è stata conquistata colei ch’era il vanto di tutta la terra? Come mai Babilonia è ella diventata una desolazione fra le nazioni?
42 Il mare è salito su Babilonia; essa è stata coperta dal tumulto de’ suoi flutti.
43 Le sue città son diventate una desolazione, una terra arida, un deserto, un paese dove non abita alcuno, per dove non passa alcun figliuol d’uomo.
44 Io punirò Bel in Babilonia, e gli trarrò di gola ciò che ha trangugiato, e le nazioni non affluiranno più a lui; perfin le mura di Babilonia son cadute.
45 O popolo mio, uscite di mezzo a lei, e salvi ciascuno la sua vita d’innanzi all’ardente ira dell’Eterno!
The Riveduta Bible is in the public domain.