Ezechiele 12:10

10 Di’ loro: Così ha detto il Signore Iddio: Questo carico riguarda al principe che è in Gerusalemme, ed a tutta la casa d’Israele, che è in mezzo di essi.

Ezechiele 12:10 Meaning and Commentary

Ezekiel 12:10

Say thou unto them, thus saith the Lord God
In answer to their sneering question; or notwithstanding their stupidity and indolence, and in order to awaken them out of it: this burden [concerneth] the prince in Jerusalem;
the present reigning prince in Jerusalem, King Zedekiah. The sense is, either that that burden of goods the prophet carried out on his shoulders had a regard to the king of Judah and his captivity, and was an emblem of it; or rather that the burden of prophecy, or that sorrowful calamity predicted by the above sign or type, had relation to that prince, and would be fulfilled in him; and so the Targum,

``upon the prince is the burden of this prophecy;''
in like manner Jarchi interprets it of prophecy: and all the house of Israel which [are] among them;
they were also concerned in it, and would be carried captive with their prince.

Ezechiele 12:10 In-Context

8 E la mattina la parola del Signore mi fu indirizzata, dicendo:
9 Figliuol d’uomo, la casa d’Israele, quella casa ribelle, non ti ha ella detto: Che cosa fai?
10 Di’ loro: Così ha detto il Signore Iddio: Questo carico riguarda al principe che è in Gerusalemme, ed a tutta la casa d’Israele, che è in mezzo di essi.
11 Di’: Io vi sono per segno; siccome io ho fatto, così sarà lor fatto; andranno in paese strano in cattività.
12 E il principe, che è in mezzo di loro, porterà i suoi arnesi sopra le spalle, in su l’imbrunir della notte, e se ne uscirà; faranno un foro nel muro per portar fuori per esso i loro arnesi; egli si coprirà la faccia, acciocchè non vegga la terra con gli occhi.
The Giovanni Diodati Bible is in the public domain.