Genesi 45:18

18 prendete vostro padre, e le vostre famiglie, e venite a me; ed io vi darò il meglio del paese di Egitto, e voi mangerete il grasso del paese.

Genesi 45:18 Meaning and Commentary

Genesis 45:18

And take your father, and your households
Or families, for they were all married persons, and had children, and no doubt servants also: all were to be brought with them,

and come unto me;
into his kingdom, to his metropolis, and to his palace, and into his presence:

and I will give you the good of the land of Egypt;
the best things which it affords, and the best and most fruitful part of it, as he afterwards did, which was the land of Goshen:

and ye shall eat the fat of the land;
the choicest fruits of the earth, such as were produced in fields and gardens; meaning that they should have the finest of the wheat for themselves, and the fattest pastures for their flocks.

Genesi 45:18 In-Context

16 E il grido ne fu udito nella casa di Faraone, e fu detto: I fratelli di Giuseppe son venuti. E la cosa piacque a Faraone ed a’ suoi servitori.
17 E Faraone disse a Giuseppe: Di’ a’ tuoi fratelli: Fate questo: caricate le vostre bestie, e andatevene; e, quando sarete giunti nel paese di Canaan,
18 prendete vostro padre, e le vostre famiglie, e venite a me; ed io vi darò il meglio del paese di Egitto, e voi mangerete il grasso del paese.
19 E a te, Giuseppe, è ordinato questo: fate ciò: prendete de’ carri del paese di Egitto, per le vostre famiglie, e per le vostre mogli; e levate vostro padre, e venitevene.
20 E non vi rincresca di lasciar le vostre masserizie; perciocchè il meglio di tutto il paese di Egitto sarà vostro.
The Giovanni Diodati Bible is in the public domain.