Isaia 28:26

26 E l’Iddio suo l’ammaestra, e gl’insegna l’ordine che deve guardare.

Isaia 28:26 Meaning and Commentary

Isaiah 28:26

For his God doth instruct him to discretion, [and] doth
teach him.
] God gives the husbandman instruction and discretion how to sow his seed, at what time, and in a proper place; for this refers to what goes before; though some think a new act is here intended, namely, threshing or beating out of corn, rendering the words, "and he" (the husbandman) "beateth it out, according to the discretion", or "judgment, his God teaches him" F8; which is expressed in general terms here, and is next particularly insisted on in the following verses ( Isaiah 28:27-29 ) .


FOOTNOTES:

F8 "Excutit illud ad eam rationem, [quam] Deus, ipsius docet eum", Piscator, Gataker; "vel colligat" Junius & Tremellius.

Isaia 28:26 In-Context

24 L’aratore ara egli ogni giorno per seminare? non rompe, e non erpica egli la sua terra?
25 Quando ne ha appianato il disopra, non vi sparge egli la veccia, e non vi semina egli il comino, e non vi pone egli il frumento a certa misura, e l’orzo a certi segni, e la spelta nel suo proprio spazio?
26 E l’Iddio suo l’ammaestra, e gl’insegna l’ordine che deve guardare.
27 Conciossiachè non si trebbi la veccia con la trebbia, e non si ravvolga la ruota del carro sopra il comino; anzi si scuote la veccia con la bacchetta, e il comino con la mazza.
28 Ma il frumento è trebbiato; perciocchè altrimenti egli non lo batterebbe giammai abbastanza. Così lo trebbia con le ruote del suo carro, ma non lo frange già coi denti del suo rastrello.
The Giovanni Diodati Bible is in the public domain.