Levitico 2:3

3 E sia il rimanente di quell’offerta, di Aaronne e de’ suoi figliuoli; è cosa santissima, d’infra le offerte che si ardono al Signore.

Levitico 2:3 Meaning and Commentary

Leviticus 2:3

And the remnant of the meat offering shall be Aaron's and
his sons'
Which not only shows the care taken by the Lord for the maintenance of the priests, from whence the apostle argues for the support of ministers of the Gospel, ( 1 Corinthians 9:13 1 Corinthians 9:14 ) but denotes that such who are made priests unto God by Christ, have a right to feed upon Christ the meat offering by faith; who is that altar and meat offering, which none but such have a right to eat of:

it is a thing most holy of the offerings of the Lord made by fire;
some offerings with the Jews were only holy things, or, as they call them, "light" holy things, comparatively speaking; others were heavy holy things, or most holy; or, as it is in the original, "holiness of holiness", the most holy of all.

Levitico 2:3 In-Context

1 E QUANDO alcuna persona offerirà offerta di panatica, sia la sua offerta fior di farina; e spanda sopra essa dell’olio, e mettavi sopra dell’incenso.
2 E portila a’ figliuoli di Aaronne, sacerdoti; e prenda il sacerdote una piena menata del fior di farina, e dell’olio di essa, insieme con tutto il suo incenso; e faccia bruciar quelle cose, che son la ricordanza di quell’offerta, in su l’Altare. Questa è un’offerta fatta per fuoco, di soave odore al Signore.
3 E sia il rimanente di quell’offerta, di Aaronne e de’ suoi figliuoli; è cosa santissima, d’infra le offerte che si ardono al Signore.
4 E quando tu offerirai, per offerta di panatica, alcuna cosa cotta al forno, offerisci focacce azzime di fior di farina, intrise con olio; o schiacciate azzime, unte con olio.
5 E se la tua offerta è di cose di panatica, cotte in su la teglia, sia di fior di farina, intrisa con olio, senza lievito.
The Giovanni Diodati Bible is in the public domain.