Atti 7:8

8 E gli dette il patto della circoncisione; e così Abramo generò Isacco, e lo circoncise l’ottavo giorno; e Isacco generò Giacobbe, e Giacobbe i dodici patriarchi.

Atti 7:8 Meaning and Commentary

Acts 7:8

And he gave him the covenant of circumcision
Or the covenant, of which circumcision was a sign or token, ( Genesis 17:11 ) . Stephen speaks here in the language of the Jews, who are wont to speak of circumcision after this manner; hence in the Jewish liturgy, there is a collect, (hlym tyrbl) , "for the covenant of circumcision" F8; and so it is said F9,

``when Joseph died, they made void the "covenant of circumcision":''

and so Abraham begat Isaac, and circumcised him the eighth day;
according to the express command in ( Genesis 17:12 ) (See Gill on Philippians 3:5)

and Jacob begat the twelve patriarchs;
the heads of the twelve tribes of Israel.


FOOTNOTES:

F8 Seder Tephillot, fol. 197. 1. Ed. Basil. Vid. Kimchi in Mal. iii. 1.
F9 Shemot Rabba, sect. 1. fol. 90. 1.

Atti 7:8 In-Context

6 E Dio parlò così: La sua progenie soggiornerà in terra straniera, e sarà ridotta in servitù e maltrattata per quattrocent’anni.
7 Ma io giudicherò la nazione alla quale avranno servito, disse Iddio; e dopo questo essi partiranno e mi renderanno il loro culto in questo luogo.
8 E gli dette il patto della circoncisione; e così Abramo generò Isacco, e lo circoncise l’ottavo giorno; e Isacco generò Giacobbe, e Giacobbe i dodici patriarchi.
9 E i patriarchi, portando invidia a Giuseppe, lo venderono perché fosse menato in Egitto; ma Dio era con lui,
10 e lo liberò da tutte le sue distrette, e gli diede grazia e sapienza davanti a Faraone, re d’Egitto, che lo costituì governatore dell’Egitto e di tutta la sua casa.
The Riveduta Bible is in the public domain.