Levitico 14:42

42 Poi si prenderanno delle altre pietre e si metteranno al posto delle prime, e si prenderà dell’altra calcina per intonacare la casa.

Levitico 14:42 Meaning and Commentary

Leviticus 14:42

And they shall take other stones
From elsewhere, such as are sound and whole: and put [them] in the place of these stones;
such as will exactly answer them, as to number and size, and so fill up the space vacant by the removal of the other, and support the building: and he shall take other mortar, and plaster the house;
the master of the house was to do this, or take care that it was done; but others by the order of the priest, as they took away the tainted stones, put others in their place.

Levitico 14:42 In-Context

40 il sacerdote ordinerà che se ne smurino le pietre sulle quali è la piaga, e che si gettino in luogo immondo, fuor di città.
41 Farà raschiare tutto l’interno della casa, e butteranno i calcinacci raschiati fuor di città, in luogo impuro.
42 Poi si prenderanno delle altre pietre e si metteranno al posto delle prime, e si prenderà dell’altra calcina per intonacare la casa.
43 E se la piaga torna ed erompe nella casa dopo averne smurate le pietre e dopo che la casa è stata raschiata e rintonacata,
44 il sacerdote entrerà ad esaminare la casa; e se vedrà che la piaga vi s’è allargata, nella casa c’è della lebbra maligna; la casa è impura.
The Riveduta Bible is in the public domain.