Esodo 19:20

20 Il Signore adunque scese in sul monte di Sinai, sulla sommità del monte, e chiamò Mosè alla sommità del monte. E Mosè vi salì.

Esodo 19:20 Meaning and Commentary

Exodus 19:20

And the Lord came down on Mount Sinai
In the above visible tokens of his presence and power; otherwise he is the incomprehensible Jehovah, that immense and omnipotent Being, who fills heaven and earth, and cannot be contained and circumscribed in either:

on the top of the mount;
where the fire he descended in rested, and where the smoke and thick cloud were, as a token of his presence:

and the Lord called Moses up to the top of the mount;
who either was at the bottom of it with the people, or in a higher ascent of it between God and them:

and Moses went up;
to the top of it, where the Lord was, as he ordered him: a certain traveller F25 tells us that the top of this mount was scarce thirty feet in circumference.


FOOTNOTES:

F25 Baumgarten Peregrinatio, l. 1. c. 24. p. 61.

Esodo 19:20 In-Context

18 Or il monte di Sinai fumava tutto; perciocchè il Signore era sceso sopra esso in fuoco; e il fumo ne saliva a guisa di fumo di fornace; e tutto il monte tremava forte.
19 E il suon della tromba si andava vie più rinforzando grandemente; e Mosè parlava, e Iddio gli rispondeva per un tuono.
20 Il Signore adunque scese in sul monte di Sinai, sulla sommità del monte, e chiamò Mosè alla sommità del monte. E Mosè vi salì.
21 E il Signore disse a Mosè: Scendi, protesta al popolo, che talora egli non rompa i termini, e non si appressi al Signore per riguardare; onde molti di essi caggiano morti.
22 I sacerdoti eziandio, che si appressano al Signore, si santifichino; che talora il Signore non si avventi sopra loro.
The Giovanni Diodati Bible is in the public domain.