Isaia 14:27

27 Perciocchè il Signor degli eserciti ne ha preso il consiglio; e chi l’annullerebbe? e la sua mano è quella che è stesa; e chi la farebbe rivolgere?

Images for Isaia 14:27

Isaia 14:27 Meaning and Commentary

Isaiah 14:27

For the Lord of hosts hath purposed
What is before declared, the fall of Babylon, and the destruction of the Assyrian, and everything else that comes to pass in this world; there is nothing comes to pass but he has purposed, and everything he has purposed does come to pass: and who shall disannul [it]?
not the most powerful monarch, or most powerful armies, or the most refined councils of men, or the greatest politicians on earth: and his hand [is] stretched out, and who shall turn it back?
or aside, from giving the blow it is designed to give; no power on earth is equal to it.

Isaia 14:27 In-Context

25 che è, di romper l’Assiro nella mia terra, e di calcarlo sopra i miei monti; talchè il suo giogo sia rimosso da essi, e il suo incarico d’in su le loro spalle.
26 Quest’è il consiglio preso contro a tutta la terra; e questa è la mano stesa contro a tutte le genti.
27 Perciocchè il Signor degli eserciti ne ha preso il consiglio; e chi l’annullerebbe? e la sua mano è quella che è stesa; e chi la farebbe rivolgere?
28 Questo carico fu rivelato nell’anno che morì il re Achaz.
29 NON rallegrarti, o Palestina tutta, di ciò che la verga di colui che ti batteva è stata rotta; perciocchè dalla radice della serpe uscirà un basilisco; e il suo frutto sarà un serpente ardente, e volante.
The Giovanni Diodati Bible is in the public domain.