Levitico 11:43

43 Non rendete abbominevoli le vostre persone per niun rettile che serpe; e non vi contaminate con essi, onde siate immondi per essi.

Levitico 11:43 Meaning and Commentary

Leviticus 11:43

Ye shall not make yourselves abominable with any creeping
thing that creepeth
With any creeping thing that flies in the air, excepting the four sorts of locusts, ( Leviticus 11:22 ) and with any creeping thing in the waters, ( Leviticus 11:10 ) or with anything that creeps on the land, by eating any of them; which being abominable for food, would make the eater of them so to God, he thereby breaking a command of his:

neither shall you make yourselves unclean with them;
by touching and bearing them, as with dead beasts, so with dead flies and the like:

that ye should be defiled thereby;
in a ceremonial sense.

Levitico 11:43 In-Context

41 Ogni rettile che serpe sopra la terra sia immondo; non mangisi.
42 D’infra tutti i rettili che serpono sopra la terra non mangiate niuno di quelli che camminano in sul petto, o sia che camminino a quattro piedi, o che abbiano più piedi; perciocchè son cosa abbominevole.
43 Non rendete abbominevoli le vostre persone per niun rettile che serpe; e non vi contaminate con essi, onde siate immondi per essi.
44 Perciocchè io sono il Signore Iddio vostro; santificatevi adunque, e siate santi; conciossiachè io sia santo; e non contaminate le vostre persone con alcun rettile che serpe sopra la terra.
45 Perciocchè io sono il Signore, che vi ho tratti fuor del paese di Egitto, acciocchè io vi sia Dio; siate adunque santi; imperocchè io son santo.
The Giovanni Diodati Bible is in the public domain.