Ezechiele 44:23

23 Ed ammaestrino il mio popolo a discernere tra la cosa santa, e la profana, e dichiaringli la differenza che vi è tra la cosa monda, e l’immonda.

Ezechiele 44:23 Meaning and Commentary

Ezekiel 44:23

And they shall teach my people the difference between the
holy and the profane
Persons and things; not in a ceremonial, nor merely in a moral, but in an evangelical sense, between truth and error; between the doctrine which is according to godliness, and that which is corrupt and unsound, and eats as cloth a canker; between holy worship, and superstition; between holy duties, and profane and Heathen rites and ceremonies; and between persons sanctified by the Spirit and grace of God, and unconverted ones: and cause them to discern between the unclean and the clean;
impure persons, doctrines, and manners, and those which are agreeable to the word of God; the sense is, that they shall take pains to instruct persons in the knowledge of divine things, and shall do it truly, faithfully, and sincerely.

Ezechiele 44:23 In-Context

21 E niun sacerdote beva vino, quando entrerà nel cortile di dentro.
22 E non prendansi per moglie alcuna vedova, nè ripudiata; anzi una vergine della progenie della casa d’Israele; ovvero una vedova, che sia vedova di un sacerdote.
23 Ed ammaestrino il mio popolo a discernere tra la cosa santa, e la profana, e dichiaringli la differenza che vi è tra la cosa monda, e l’immonda.
24 E soprastieno alle liti, per giudicare; dien giudicio secondo le mie leggi; ed osservino le mie leggi, ed i miei statuti, in tutte le mie solennità; e santifichino i miei sabati.
25 E non entri alcun sacerdote dove sia un morto, per contaminarsi; pur si potrà contaminare per padre, e per madre, e per figliuolo, e per figliuola, e per fratello, e per sorella, che non abbia avuto marito.
The Giovanni Diodati Bible is in the public domain.