Numeri 35:3

3 Abbiano adunque le città per abitarvi; e sieno i contorni di esse per li lor bestiami, per le lor facoltà, e per tutte le lor bestie.

Numeri 35:3 Meaning and Commentary

Numbers 35:3

And cities shall they have to dwell in
For them and their families, and indeed for nothing else, they having no trades nor worldly business to carry on in them:

and the suburbs of them shall be for their cattle;
for stables and stalls to put them up in, and for barns and storehouses to lay in provender for them:

and for their goods;
where to bestow them, as the increase of their fields, oliveyards, and vineyards, see ( Luke 12:18 Luke 12:19 )

and for all their beasts;
or living creatures; or "for their whole life" F26; or livelihood, whatsoever was for the support of it; the Targum of Jonathan adds, by way of explanation, for all their necessities; and so Jarchi.


FOOTNOTES:

F26 (Mtyh lkl) "ad vitam ipsorum". Vid. Drusium.

Numeri 35:3 In-Context

1 IL Signore parlò ancora a Mosè, nelle campagne di Moab, presso al Giordano di Gerico, dicendo:
2 Comanda a’ figliuoli d’Israele che dieno, della possessione della loro eredità, ai Leviti, delle città da abitare, e anche i contorni di esse città.
3 Abbiano adunque le città per abitarvi; e sieno i contorni di esse per li lor bestiami, per le lor facoltà, e per tutte le lor bestie.
4 E sieno i contorni delle città, che voi darete a’ Leviti, ciascuno di mille cubiti d’ogn’intorno, dalle mura della città in fuori.
5 Misurate adunque fuor della città duemila cubiti, per lo lato orientale, e duemila cubiti, per lo lato meridionale, e duemila cubiti, per lo lato occidentale, e duemila cubiti, per lo lato settentrionale, e sia la città nel mezzo. Questo sia loro lo spazio de’ contorni di quelle città.
The Giovanni Diodati Bible is in the public domain.