1 Samuele 22:1

Listen to 1 Samuele 22:1
1 Or Davide si partì di là e si rifugiò nella spelonca di Adullam, e quando i suoi fratelli e tutta la famiglia di suo padre lo seppero, scesero quivi per unirsi a lui.

1 Samuele 22:1 Meaning and Commentary

1 Samuel 22:1

David therefore departed from thence
From Gath, being driven by Achish from his court, and let go by his servants, and glad he was of the deliverance:

and escaped to the cave Adullam;
which was no doubt near to a city of the same name in the tribe of Judah, of which (See Gill on Joshua 15:35); this being a strong place, and in his own tribe, he might hope to be in greater safety; here he penned his hundred forty second psalm, see ( Psalms 142:1-7 ) :

and when his brethren and all his father's house heard [it];
that he was come thither:

they went down thither to him;
to visit and comfort him, counsel and assist him all they could; and chiefly to secure themselves from the rage and malice of Saul, who they might fear would fall upon them, and avenge himself on them for David's sake.

Unlock Deeper Insights: Get Over 20 Commentaries with Plus! Subscribe Now

1 Samuele 22:1 In-Context

1 Or Davide si partì di là e si rifugiò nella spelonca di Adullam, e quando i suoi fratelli e tutta la famiglia di suo padre lo seppero, scesero quivi per unirsi a lui.
2 E tutti quelli ch’erano in angustie, che avean dei debiti o che erano scontenti, si radunaron presso di lui, ed egli divenne loro capo, ed ebbe con sé circa quattrocento uomini.
3 Di là Davide andò a Mitspa di Moab, e disse al re di Moab: "Deh, permetti che mio padre e mia madre vengano a stare da voi, fino a tanto ch’io sappia quel che Iddio farà di me".
4 Egli dunque li condusse davanti al re di Moab, ed essi rimasero con lui tutto il tempo che Davide fu nella sua fortezza.
5 E il profeta Gad disse a Davide: "Non star più in questa fortezza; parti, e récati nel paese di Giuda". Davide allora partì, e venne nella foresta di Hereth.
The Riveduta Bible is in the public domain.